A kedvenc fogásunk a kedvenc helyünkről. Nagyon megörültem mikor megtaláltam a receptet a neten, és sikerült valami nagyon-nagyon hasonlót alkotnom otthon. Nem is olyan nagy ördöngősség, szerintem bárki meg tudja csinálni otthon is.

Hozzávalók (2 személyre, 2 hatalmas ebédre):
-olivaolaj a husi alá
-2 filézett csirkemell
-8 spárga
-4-5 szelet mozzarezza sajt
-2 konzervgomba, vagy olyan 25-3O dkg friss gomba
-3 pohár (cup) madeira bor
-2 pohár (cup) marhahósleves alap
-1 evőkanálnyi kanálnyi vaj
-pár kanálnyi kukoricakeményítő
-őrült bors
-5-6 nagy krumpli, lehetőleg olyan aminek a héját is szívesen megennéd
-pár szelet bacon
 

Előkészületek:
A csirkemellet vékony szeletekre vágom, olyan tenyérnyi nagyságúakra ha lehetséges. Az eredeti recept azt mondja kloppfold is ki, én ezt kihagytam mert hiányzott a húskloppfolóm, úgy is jó volt. Sózd és borsozd mindkét oldalon. Ha friss gombát használz, pucold meg, és szeleteld fel. Kockázd fel a krumplit, ne hámozd, és rakd fel főni. Aprítsd fel a bacont.

Elkészítés:
A husit egy serpenyőben olivaolajon elkezdem sütögetni, mindkét oldalon addig amíg fehér nem lesz picit, aztán alacsony hőmérsékleten, fedő alatt sütögetem mindkét oldalát, amíg nem kap egy kis barnás színt. Mikor készen van, rádobom a hússzeletekre a mozzarellaszeletek, és hagyom hogy ráolvadjon. Husi kész.
A gombát olivaolajon pirítom kicsit, a konzervgombának nem kell sok, a friss gomba vizet fog ereszteni, azt kicsit szerintem érdemes lesütögetni. Ehhez hozzá kell adni a bort és a marhahúsleves alapot, valamint sót és őrölt borsot. Addig kell forralni, amíg az ember már nem érzi a bor szagát/illatát. Ha ekkor úgy gondolod hogy túl híg a szósz, akkor keverj össze egy kiskanál keményítőt egy kis szósszal külön, és add a szószodhoz, kevergesd meg párszor, de azonnal húzd le a tűzről, szépen be fog sűrűsödni.
A spárgaelkészítésről nem merek nyilatkozni, én konzervet használtam. Amint kidolgozom magamnak hogyan kell roppanós, finom spárgát csinálni, megosztom veletek, bár szerintem ezer trükk található erről a neten.
Egy kis serpenyőben olvaszd fel a vajat, bevallom én többet használtam mint amit a recept mond, mert én nem rakok tejet a krumplipürébe. Szóval olvaszd meg a vajat, és rakd bele a bacont, pirítsd meg kicsit, de csak óvatosan. Mikor a ksumpli megfőtt, szűrd le, és öntsd nyakon a vajas-baconos trutyival, borsozd meg, és krumplitörővel dolgozd össze.
 

A recept innen származik.

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr171954574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása