A receptet kedvenc Anyósomtól tanultam, eddig még mindig sikere volt. Jó sütögetést! :)

Hozzávalók (2 személyre, 2 nagy ebédre):

-4 nagy csirkecomb, alsó és felső egyben, bőrösen
-3 zsemle
-1 nagy csomag petrezselyemzöld
-1 tojás
-(bacon)
-pár db. csirkemáj
-kb. 15 dkg gomba
-1 közepes konzerv paradicsomszósz (püré, akármi)
-vegeta, majoranna, piros arany, gulyáskrém, bors
-legalább egy fél fej fokhagyma

Előkészítés:

A zsemléket beáztatom egy tál vízbe. A májat megpirítom olajon, fedő alatt kicsit párolom, tényleg nem tovább mint 6-8 percig, lényeg, hogy átsüljön. Ha nem konzerv gombát használsz, akkor gombával ugyanez, megpárolod éppen csak annyira, hogy ne legyen nyers. A petrezselymet felaprítom, a fokhagymát megpucolom. Egy tálban kikeverem a paradicsomszószt egy nagy adag gulyáskrémmel,  piros arannyal.

Elkészítés:

Hozzáadok sok-sok-sok majorannát, őrölt borsot, és belenyomok 3-4 gerezd fokhagymát.
A zsemléket kicsavarom, mintha fasírtot csinálnék, és egy külön tálba rakom őket. Hozzáadom a tojást, felaprított petrezselyemzöldet, megsütött májat, gombát. Fűszerezem vegetával, borssal, kis majorannával. Ezután kézzel összenyomiszkolom az egészet (igen, a májat is), hogy jól összekeveredjenek a hozzávalók, ez lesz a töltelék. Azért kellett a bőrös husi, hogy a bőr alatt benyúlhassak kicsit kézzel, és csinálhassak helyet a tölteléknek. Jól meg szoktam tömni a combokat, és azonnal bele is rakom őket a tepsibe, mert így már neghéz őket mozgatni később. :) A husit ezután borsozom, és majorannázom. Becsavarom az egészet baconnel, majd végül ráöntöm a paradicsomos levet, úgy hogy mindenhol érje a husikat. Végül én még ki szoktam mosni a paradicsomos edényt egy kis vízzel,- nem sokkal, éppen csak kiöblítem,- és azt a csirke alá öntöm. Az egészet lefedem alufóliával, és bő fél órát így sütögetem, majd leveszem a fóliát, és még kb. negyven percet sütöm így.

Kiegészítés:

Hőfokot ne kérdezzetek...magas fokozaton és kész. A vége fele szoktam visszavenni belőle kicsit, hogy ne olyan hirtelen süljön a teteje. Amit ki lehet hagyni: bacon-t nem mindig rakok rá, a töltelékből néha kifelejtem vagy a gombát, vagy a májat, így is mindig jól sikerül. Szerintem sült krumplival, vagy petrezselmyes krumplival a legjobb, és mindenképpen kell hozzá egy kis savanyúság, mert nagyon nehéz kaja.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr911331996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása