Az úgy volt hogy kaptunk tejszínt én meg nem tudtam mit csináljak vele. Ezen kívül volt a hűtőben csirkemell filé, de úgy gondoltam magában túl száraz lenne. És akkor jött az ötlet, hogy legyen mellé valami tejszínes-gombás valami. Életemben először csináltam ilyet, nézzük hogyan:

Hozzávalók (2 személyre, 2 ebédre):

-kb. fél kg csirkemell filé
-2 közepes doboz konzerv gomba (vagy fél kg csiperke, csak tippelem hogy kb ennyi jön ki belőle....)
-1 csomag petrezselyemzöld
-1 nagy bögre rizs
-2 dl tejszín
-1 ek liszt
-1 ek vegeta
-só, bors
-3-4-5 gerezd fokhagyma
-kis olaj
-1 fedős serpenyő a husinak
-1 fedős lábas a rizsnek
-1 fedős serpenyő/lábas a gombának
 

Előkészületek:

A csirkemell csíkokat ujjnyi vastagra vágom sózom, borsozom mindkét oldalon. A petrezselyemzöldet megmosom és felaprítom. Aki nem konzerv gombát használ az valahol ebben a magasságban pucolja meg :)

Elkészítés:

A rizst kis olajon megpirítom, tudjátok, amíg "fehérebb" nem lesz, aztán felüntöm 2 bögre vízzel, hozzáadom a vegetát, rárakom a fedőt, és ottfelejtem kis lángon fél órára. Közben nem kavargatom, csak a végén egyszer, biztos ami biztos. :) Ha már nincs rajta víz, és nem kemény, akkor kész.

Amíg a rizs párolódik, addig a husit a kis olajon addig pirítom amíg mindkét oldala fehér nem lesz. ekkor hozzáadok annyi vizet, hogy majdnem elfedje, hozzányomom fokhagymanyomóval a fokhagymagerezdeket és lefedem. Néha ránézek, hogy van-e alatta elég víz, ha kell utántöltök, de alapvetően nem kell sokat foglalkozni vele. Mikor a husi már átmegy az életlen kés teszten (ha egy életlen kés is ketté tudja vágni a legvastagabb darabot), akkor hagyom hogy lesüljön picit. Ennél a lépésnél érdemes figyelni, a husik nagyon alattomosan le tudnak égni :)

A harmadik még szabad edénybe rakok egy kicsi olajat, rá a gombát, sót, borsot. Ha nem konzerv, akkor nagyon fontos hogy le tudd fedni , az első pár percben nagyon sok levet ereszt. Ha eléggé összesett, akkor le lehet venni a fedőt, hogy azért ne egy nagy adag leveses valamid legyen, és kicsit elfőzni belőle. Konzerv gomba nem ereszt annyi levet, azt is kicsit párolni kell, de nem olyan sokat.:) Valahol félidőnél (mondjuk tíz perc után) jutott eszembe rádobni a petrezselyemzöldet, szerintem kb úgy jó is volt. Mikor már úgy látom hogy a gomba kész, nem főzném sokkal tovább, akkor fogok egy tálat, bele a tejszínt és a lisztet. jobb híján összekutyultam, és ráöntöttem a gombára. Összekevertem, és pár percig (tényleg csak pár percig!) főzőcskéztem.

Kiegészítés:

A tejszínes móka kihagyható, én kivettem az összetejszínezés előtt egy kis adagot magamnak, azt ettem. A gombát bátran lehet sózni és borsozni, a tejszín lágyítja az ízeket. Ha nem, az se baj :) Egy óra alatt megvan. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr1001208383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cho. 2009.06.26. 11:35:47

Eddig ez az egyetlen főzős blog, ahol tényleg ehető kaják vannak.
A többi amit eddig láttam, teli van madáreleséggel (ilyen-olyan sült magvak, pfejj) meg majom-agyvelő szintű extrém sznob kajákkal.
De ezek közül amiket itt eddig láttam, mindegyikre azt mondom, hogy zseniálisak. Jól is néznek ki, finomak is. Tipikus magyar konyha némelyik, látom te is szereted. :)

Ziebi 2009.06.26. 19:15:50

Chosy: ez volt a cél, örülök hogy tetszik :) Kipróbálok (magamhoz képest) sokmindent-étteremben. De ha nekem kell főznöm valamit, akkor max ilyen extrém dolgok jutnak eszembe hogy akkor használjuk el a tejszínt. :)
Amúgy falnak megyek az olyan főzős izéktől, ahol azt mondják: "hiszen minden háztartásban van otthon mindig egy fél avokádó". Hát a túrót van. :)

Cho. 2009.06.30. 14:47:41

@Ziebi: Na igen! Én pl azt se tudom mi az (mármint még sosem ettem avokádót) :DD

Ziebi 2009.07.01. 22:49:04

Hű én egyszer nagyon bevállalós voltam, és ettem avokádókrémet, és nagggyon jó :) Majd ha egyszer elég bátor leszek hogy csináljak otthon, megírom milyen lett :D

ViviS 2009.07.05. 10:43:17

Ezt fogom most megcsinálni ebédre,annyi különbséggel,hogy a husit kis csíkokra vágom és azt is beleteszem a mártásba.Itthon csak vasi szárított erdei gomba van,így az kerül bele.

Pyry 2009.07.05. 17:21:33

Erdei gombánál nincs is jobb :)

ViviS 2009.07.06. 11:26:18

Fincsi lett.Bátyámnak is nagyon ízlett,pedig ő válogatós. Szóval,köszönjük szépen! :D
süti beállítások módosítása