Pyry 2009.11.24. 05:14

Töltött káposzta

Több mint húsz évig nem voltam hajlandó még csak megkóstolni sem. Aztán egyszer Anyóséknál voltam, és annyira, de annyira jó illata volt, hogy nem tudtam ellenállni, meg kellett kóstolnom. Először csak a gombócokat, aztán a káposztát. Aztán kértem még. És azóta imádom :) Mikor kijöttünk megkaptam a receptet, ezúton is köszönet érte, és sikerült valami nagyon hasonló előállítanom az itteni alapanyagokból :) Káposztára fel! :)

Hozzávalók:

-fél kg darált disznóhús
-20 dkg füstölt comb/sonka/valami
-másfél kg savanyú káposzta (én itt két nagy üveges Sauerkrautot használok fel egy nagy fazékba)
-kb. tíz dkg rizs
-1 fej káposzta (vagy 12-14 savanyú káposztalevél)
-2 tojás
-füstölt csont, vagy még füstölt husi
-2 nagy fej hagyma
-étolaj
-só
-bors
-pirospaprika
-3-4-5-6 gerezd fokhagyma
-őrölt kömény
-csombor
-babérlevél
-paradicsompüré
-pirosarany
-gulyáskrém
-vegeta

Előkészítés:

Lefejtem a káposztáról a nagy leveleket, és leforrázom őket egy nagy tálban, hagyom őket állni amíg összeállítom a gombócokat. Ledarálom a füstölt husikat is, és hozzáadom a darált malachoz. Ehhez jönnek még a tojások, a rizs, vegeta, bors, és a fokhagyma fokhagymanyomón átnyomva. Ezt összemasszírozom mintha fasírtot csinálnék, majd a masszából gombócokat formázok, és lazán körbecsavarom a káposztalevelekkel: 1 levél 1 gombóc. :) Felaprítom a hagymát.

Elkészítés:

Megpirítom a hagymát a hatalmas fazékban kis olajon, és rádobom a káposztát. És aztán mindent sorban: piros fűszereket, egyéb fűszereket, füstölt csontot, és a végén a tetejére a káposztalevélbe csavart gombócokat. Annyi vizet adok hozzá hogy éppen ellepje. Hosszan főzöm kis-közepes lángon. Hosszan, azaz 4-5 órát legalább. :) Mikor úgy gondolom hogy készen van, akkor bepakolom tepsibe, és lesütöm egy kicsit.

Kiegészítés:

Tavaly füstölt sonkát daráltam, idén füstölt pulykacombról fejtettem le a husit és azt daráltam bele a gombócba. Ha nincsen elég füstölt cuccod, akkor lehet több fokhagymát belerakni, és az felerősíti a füstölt ízt. Lefagyasztani a fazekas főzés után szoktam, és aztán tepsiben felmelegíteni és lesütni kicsit, jót tesz neki. :) Jó étvágyat. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr751548034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása