Pyry 2009.06.22. 02:08

Rántott karfiol

Az egyik legeslegkedvencebb  kajám, bármikor tudom enni, addig ameddig van :) Nekem kicsit macerás az elkészítése, de néha rászánom magam :)

Hozzávalók (2 embernek 2 ebédre, ha nem én vagyok az egyik):

-1 fej karfiol
-legalább 2 tojás
-liszt
-zsemlemorzsa
-olaj a kisütéshez

 

 

 

 

Előkészítés:

Karfiolt megtisztítom, felvágom úgy hogy minél nagyobb darabok legyenek egyben, eléggé adja magát. Fogok egy nagy fazekat, belerakom a karfiolt, adok hozzá vizet hogy ellepje, és egy kiskanálnyi sót. Felrakom főni, és forrástól számítva kb. negyed órát főzöm. Mikor kész leöntöm róla a forró vizet, és hagyom hogy hűljön egy kicsit.

Elkészítés:

A kihűlt karfiolokat bepanírozom (liszt-felvert tojás-zsemlemorzsa ugyebár), és kisütöm őket. :) Petrezselymes krumplival utolérhetetlen. :)

Megjegyzés:

Rántott cukkinit is csinálok néha, de az aztán igazán macerás. Azt nem főzüm, hanem karikákra vágom és sózom, hagyom kicsit állni, és utána panírozom. Tökkel is hasonlóan, bár azt tényleg ezer éve nem ettem már. Ti milyen zöldségeket szoktataok még rántani?
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr41200123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.24. 03:54:12

Muszáj megfőzni? sütés alatt nem puhul meg?

Ziebi 2009.06.24. 04:40:46

Én úgy még sosem próbáltam...fogalmam sincs..én így tanultam Anyukámtól :)

DE ha valaki kipróbálja főzés nélkül az számoljon be :)

ViviS 2009.06.24. 17:07:29

Rakott karfiolnak olvastam először....Nos,nekem is ez a kedvencem.Én köret nélkül szeretem a legjobban.Ja,és nálunk csak én szeretem. :D
Mi is cukkinit szoktunk még panírozni,meg patiszont(ezt nem csípem). Fodrászom mesélte,hogy ő már brokkolit is rántott.

Ziebi 2009.06.24. 18:37:21

Hát igen, ha karfiol van mg az amúgy imádott petrezselymes krumpli se nagyon fogy.. :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.24. 23:45:53

Én a rántott krumplit szeretem:) ha már rántásokról beszélünk

Ziebi 2009.06.24. 23:54:19

Hű azt de régen ettem... :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.25. 01:02:46

Az egyik kedvencem.. mondjuk nekem mind az, ami krumplis :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2009.06.25. 12:35:12

Maradok a sajtnal es az elhullott allatoknal.

Ziebi 2009.06.25. 18:58:09

Ribizli: itt milyen sajtot lehet szerinted rántani?

@Ypszi: nekem is, kivéve krumplisaláta, és krumplifőzelék és krumplipüré.. :D

Pyry 2009.06.25. 20:01:01

De én komolyan mondtaaaam :D

P_anka 2009.07.12. 22:53:11

Nu, rántani szoktam: karfiol, cukkini, padlizsán (úgy, mint a cukkinit), brokkoli (úgy, mint a karfiolt), tök, patisszon, sőt: kelkáposzta! Ez utóbbi meglepő módon isteni, megrögzött húsevő haver kifejezetten ezt kért, miután megkóstolta :) Némi darabolás után (mondjuk 8 felé vágok egy kisebb fej káposztát) ugyanúgy elő kell főzni, mint a karfiolt (én vegetás vízben szoktam), leszűröm, lecsepegtetem, palacsintatésztába forgatom, kisütöm. Nem kell levelekre szedni, akár 2-3 réteget is összefogok, ahogy sikerül. És amikor lusta vagyok panírozni, az összes többit is szoktam palacsintatésztában sütni. Meg persze rántok még sajtot, husikat, májat, halat. Tervbe van véve még: krumpli, hagymakarika. Ha kipróbáltam, beszámolok :)

Ziebi 2009.07.13. 05:18:39

ez a káposztás recept most nagyon jól jött...vettem több kg kelkáposztát...és nincs időm megcsináni :D

P_anka 2009.07.17. 00:31:42

@Ziebi: Na, örülök, ha volt valami haszna :) Képzeld, még Sanyi is megeszi, pedig ez nagy szó :D

zsepike 2009.09.08. 23:46:54

Én rántottam már ki felkarikázott paprikát és paradicsomot is. Szerintem az is nagyon finom, akár köretnek is.
De nagymamám almát is rántott már ki édes, fahéjas palacsintatésztában, az is nagyon fincsi :)

fülőpné 2011.11.18. 10:30:58

én már csináltam burgonyát karalábét is rántva nagyon finomak nekem elhihetitek
süti beállítások módosítása