Mifelénk úgy tartják, hogy paprikáskrumplit mindenki tud csinálni...kiegészítés: még én is :).

Amire szükséged lesz (2 személynek 2 bőséges ebédre):

Kb. 1 szabad óra, amíg megcsinálod                                                                   

 

-8-11 közepes krumpli (mint az öklöd)
-1 kis fej vöröshagyma (kisebb mint az öklöd :) )
-pár gerezd fokhagyma
-valami husi, ami lehet: bacon, kolbász, virsli
-fél paradicsom, fél paprika
-fűszerek: őrölt pirospaprika, őrölt fekete bors, őrölt kömény, piros arany, gulyáskrém, só  
-1 közepes lábas, kis olaj

Előkészítés:

Felaprítom a vörös- és fokhagymát, van egy helyes kis aprítógépem, azzal pikk-pakk megvan, de kézzel sem sok idő. Előre fel szoktam vágni kicsi csíkocskákra a bacont, és a sonkát is, a kolbászt meg ki-ki ízlése szerint darabolja. (Sajnos itt jó ideje nem jutok hozzá, de amíg otthon voltunk olyan mutatóujjnyi hosszúságú darabokra vágtam.) A krumplit meghámozom, megmosom, és kockára vágom, értelem szerűen minél kisebbek a kockák annál hamarabb lesz kész a kaja :)

Elkészítés:

Kicsi olajat öntök a lábasba, bele a bacont,kicsit pirítom, majd hozzáadom az apróra vágott vörös- és fokhagymát, és addig pirongatom, amíg a hagyma üveges nem lesz. Ha van kolbász vagy valami más husi otthon, akkor ennél a lépésnél adom hozzá, és egy kicsit megsütögetem, épen annyira hogy a külsejét "lekapja". Ekkor adom hozzá a pirospaprikát, nem sajnálom, szeretem ha jó piros az aminek pirosnak kell lennie :) Kicsit megkavarom,és azonnal rápakolom a krumplit, paprikát, paradicsomot, és a fűszereket. Felöntöm vízzel, hogy éppen ellepje, plusz 1 ujjnyi, fedőt változó hogy rakok-e rá, általában lefelejtem.  Közepes lángon kb. 45 percig főzőcskézem, néha megkavargatom, egy késsel szoktam ellenőrizni megfőtt-e a krumpli. Mikor már kész, akkor szoktam belefőzni a virslit, az csak pár perc, feltéve hogy nem fagyottan rakod bele :)

Kiegészítés:

Arra vigyázni kell, hogy a piros arany és a gulyáskrém is eleve sózott, így én alapból nem is szoktam sózni, csak ha úgy érzem hogy nem lesz elég sós, de ez nagyon ritkán fordul elő. Ezen kívül a legtöbb virsli a főzéstől megdagad, én már jártam úgy hogy alig fért el a végeredmény a  lábasban miatta:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kajatanya.blog.hu/api/trackback/id/tr381164775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.05. 07:25:03

Én több paradicsomot szoktam belerakni, mert a pirospaprikát nem szeretem, helyette egy kis édes chilivel bolondítom meg. És megy bele galuska is, vagy mi a neve, igy jó sűrű lesz :)
A több parit viszont még az elején hozzáadom, a hús előtt, hogy legyen sok ideje úúúgy megfőni, h a héja se lesz útban. Sem a sólyom:)

Köményt, gulyáskrémet és pirosaranyt még sose tettem bele, ellenben leveskockát néha igen. Van ilyen 12zőcséges ételízesítőm, azt használom mindenhez :)

És ősi hagyomány a családban, hogy nem kockára vágjuk a korompét, hanem "gerezdekre", nemtudom mi ennek a hivatalos neve :) Ez az egyetlen, amiben ragaszkodok ehhez a formához, a többibe jó a kocak:)

A savanyúságnak meg vagy csemegeubi (a kicsik), vagy cékla.

Szóval én így.

Ziebi 2009.06.05. 22:57:36

@Ypszi: A galuskát hallottam már, de még nem próbáltam. :) Én majdnem mindenbe a piros arany -gulyáskrém párost használom :) Nem kell sok kömény amúgy, csak egy csipetnyi. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.05. 23:53:31

@Ziebi: na majd egyszer, ha lesz alkalmam főzni neked/nektek, akkor majd úgy csinálom.. :) a köményt nem szeressem semmiben, ha nagyon kell az íz miatt, akkor is csak őröltet, de ha lehet, inkább kihagyom (kőrözöttből mondjuk nem lehet :)

Pyry 2009.06.06. 00:05:08

@Ypszi: Ja, hát nem kötelező :) Mármint a kömény :)

Cho. 2009.06.06. 10:01:39

Úristen Pyry... Csorog a nyálam.
Ez számomra most felért egy gyilkossággal.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.06. 10:21:34

@Chosy: Ne is mondd, mire végigolvastam, már mindent akartam enni, csak azt nem, ami itthon volt :)
De az is lehet, hogy a 7végén én is csinálok egy nagy adagot, végülis krumpli az van (meg csempe a falon:)

Cho. 2009.06.06. 13:35:31

@Ypszi: Igen, hétfőn én is főzök ! :)
Pyry meghozta a kedvet és a gusztust egy jó nagy adag rakott krumplira!

Pyry 2009.06.06. 19:25:53

Chosy, ez a beszéd :)

Majd kirakom én is a rakott krumpli receptemet ha lesz rá időm a hétvégén :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.06. 21:04:55

Minden ami krumplis, az jöhet! :)

ViviS 2009.06.06. 21:13:46

Én nem sokszor csináltam eddig paprikás krumplit,mivel anyu nagyon finoman csinálja. :)Ugyan így csinálja mint te,csak nincs benne bacon.Ja,meg nokedlit szokott szaggatni bele.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.06. 21:26:15

@ViviS: Azaz! nokedli! nem galuska.. nekem egyre megy:)

amúgy mi a különbség?

Pyry 2009.06.06. 23:04:58

Nálam a nokedli ugyanaz mint a galuska, ezen kívül szerintem ha meg akaro különböztetni akkor a galuska talán valami nagyobbra szaggatott nokedli lehet, nem? :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.06. 23:22:04

@Pyry: akkor én vegyesen csinálom, mert késsel szaggatom és úgy nem igazán sikerül egyformára :) de pl krumpliból is szoktam kicsiket bevágni, mert szeretem az ilyen pürésebb részeket...

ViviS 2009.06.07. 10:49:38

@Ypszi: Nekem sem jutott ám először az eszembe. Pyry San Diego-i bejegyzéséből lestem ki. Emlékeztem rá,hogy ott csinált nokedlit. :D Galuska szerintem az,amire a mákot tesszük,nem?:D Vagy tejföllel szokták még enni. De lehet az anyaga is más.Szerintem az krumplis.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.07. 11:36:34

@ViviS: az guba, te.. a mákos :)

na mindegy, a lényeg, hogy én sima viz-liszt-tojás keveréket dobok a vizbe ilyenkor.. hivják bárhogy is :)
ja néha teszek bele fűszerkeveréket, olyankor jó kis pöttyös lesz :)

ViviS 2009.06.07. 20:28:57

A gubát ismerem. Tejben áztatott kifli,vanília öntettel,mákkal :D De szoktak ilyen kis henger alakú galuskát árulni a boltban ( a mirelit pultnál szokott lenni). Arra szoktak mákot tenni vagy tejfölt. Meg van töltött is,például meggyes.

Milyen fűszerkeveréket szoktál a nokedli tésztájába tenni?

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.07. 22:58:14

@ViviS: akkor fogalmam sincs, mi lehet az :)

nemtom, az a neve hogy fűszerkeverék:)
talán delikát, 12 fűszer van benne, de ilyen általános keverék.. amit máshol ételízesítőnek is neveznek..

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2009.06.12. 06:58:48

A pirospaprika melle en is teszek bele egy pici csilipaprikat.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.12. 08:32:24

@ribizlifozelek: én hónapok óta nem használtam pirospaprikát, mert elfogyott :))) teljesen jó csak chilivel is, az is piros, meg paprika is :) mondjuk az erőssel már bajban lennék... :)
süti beállítások módosítása